El mobiliari a Can Trincheria

Diumenges i festius: d’11 a 14 h

El mobiliari a Can Trincheria

Àmbit de l’activitat: Patrimoni artístic
Lloc: Exposició permanent de la Casa Museu Can Trincheria.
Durada: 1 hora

Visita guiada.

Activitat per a  ESO, Batxillerat, EPO.

Objectius:
Dialogar amb l’art i els artistes i apreciar les seves obres a través del mobiliari i la decoració originals de l’època, un conjunt amb un altíssim valor historicoartístic que permet submergir-nos en el vuitcentisme i en la vida familiar benestant olotina i catalana del segle XVIII i XIX.

Descripció de l’activitat:
Visita a la Casa Museu Can Trincheria, la casa familiar de la nissaga dels Trincheria, una família que va destacar històricament en el món polític i militar a l’entorn del liberalisme i les guerres frontereres contra França. És un exponent clau d’una casa del segle XVIII, amb totes les possibilitats que ofereix: comprendre la història d’Olot, les tècniques decoratives, els objectes artesanals i artístics, l’evolució de la moda, el context sociocultural, les anècdotes i el pessebre monumental. En aquest cas, esbrinarem tots els detalls de les joies del mobiliari de la casa.

Per a més informació i reserves:
serveis.pedagogics@olot.cat

Descarrega’t la fitxa de l’activitat: La història del mobiliari de Can Trincheria