Descobrir el Museu dels Sants

Àmbit de l’activitat: Patrimoni artístic
Lloc: Exposició permanent del Museu dels Sants, balconades
Durada: 1 hora

Activitat per a tots els nivells educatius.

Activitat inclosa en el programa Indika de la Diputació de Girona.

Objectius:
Conèixer les tècniques artesanals de manufactura de les imatges religioses emprades en els tallers d’Olot. Obtenir informació històrica de l’activitat. Apreciar els diversos i variats elements que formen part de la col·lecció del Museu en els diferents àmbits. Fomentar la participació dels alumnes en el diàleg entre els alumnes i l’educador/a. Valorar els diferents àmbits del Museu: la casa de Marian Vayreda on va treballar en la seva creació literària, el fons d’art, el taller de sants.

Descripció de l’activitat:
Visita guiada a través de les diferents sales que formen l’exposició permanent del Museu dels Sants. A través d’aquest recorregut es pot veure el procés de creació de la imatgeria religiosa en un taller. El valor afegit de la proposta és la possibilitat d’entrar en un taller actiu actualment, on es pot veure els artesans desenvolupant la seva activitat professional en el seu lloc de treball. També es pot visitar la casa de Marian Vayreda i el seu espai de creació literària i plàstica.
Coneix un ofici. Descobreix el treball dels artesans d’un taller. El Museu dels Sants d’Olot t’obre les portes per ferun recorregut a través de les diferents fases de producció d’una escultura seriada. Podràs veure artesans treballant en l’emmotllatge, el retoc, la pintura… Entraràs en un taller on fa més de 120 anys que es realitza la mateixa tasca i aniràs a la casa d’un gran artista: Marian Vayreda.

Per a més informació i reserves:
serveis.pedagogics@olot.cat

Descarrega’t la fitxa de l’activitat: Descobrir el Museu dels Sants