I tu, en què creus?
Diumenges i festius: d’11 a 14 h
Dilluns: tancat
I tu, en què creus?

Àmbit de l’activitat: patrimoni artístic i acció social
Lloc: exposició “Creences i religions. Llibertat, diversitat i conflicte”
Durada sessió prèvia a l’aula: 1 h
Durada sessió a l’exposició: 1 h

Activitat pels alumnes d’ESO, BTX i CICLES FORMATIUS

Objectius:

1. Reconèixer i respectar la diversitat de creences.
  2. Crear un espai d’obertura on s’escolta als altres i on podem expressar.
  3. Relacionar el continguts de l’exposició amb el món interior dels visitants.
  4. Analitzar i fer reflexionar sobre l’impacte de les creences en la nostra quotidianitat.
  5. Donar més coneixements sobre la diversitat de creences i així provocar una visió molt més oberta.
Descripció de l’activitat:
A la sessió prèvia a l’aula i a la visita a l’exposició volem que els alumnes  a partir d’ESCOLTAR, EXPRESSAR I RESPECTAR puguin conèixer la diversitat de creences , les religions i l’impacte d’aquestes en la nostra vida quotidiana.
La sessió prèvia a l’aula es treballarà a partir d’una activitat i joc que distingueix les creences dels coneixements. La cita de Joan Estruch és el fil conductor: “N’hi ha que creuen que saben i n’hi ha que saben que creuen”.
A l’exposició es parteix de 3 àmbits: Silencis, Paraules i Crits
Amb el suport de videos, cites i objectes exposats cada alumne podrà conèixer, aprendre i reflexionar sobre la diversitat de creences.
A partir de preguntes i dinàmiques especifiques de cada àmbit,  cada visitant podrà fer una reflexió personal creant un diàleg de manera socràtica per construir respostes entre tots.
Al final de la visita es treballarà en grup per poder portar a terme l’última activitat d’expressió en l’àmbit Educatiu.