La faràndula al Museu dels Sants

Dilluns: tancat

La faràndula al Museu dels Sants

Àmbit de l’activitat: Patrimoni artístic
Lloc: Exposició permanent del Museu dels Sants, balconada i espais al voltant, espai pedagògic del museu.
Durada: 1 hora

Activitat de descoberta. Visita guiada al Museu.

Activitat per a educació infantil i primer cicle d’educació primària.

Activitat inclosa en el programa Indika de la Diputació de Girona.

Objectius:
Amb aquesta visita guiada volem apropar els escolars a l’observació, el contacte directe amb les obres d’art i la participació. Volem aprendre a respectar el Museu i les persones que el visiten. I valorar la imaginació com a element fonamental del procés creatiu.

Descripció de l’activitat:
Asseguts al terra mirem els gegants. Catalunya és una terra de gegants. A molts pobles i ciutats hi trobareu una parella molt i molt alta que no para de ballar els dies de festa grossa… L’exposició permanent del Museu té una petita mostra de faràndula olotina i disposa de material audiovisual històric per fer aquesta activitat, durant la qual s’analitzaran diferents aspectes relacionats amb les tradicions de la ciutat (festes, músiques, danses…). Explicarem quins són els participants d’una cercavila: els ingredients inclouen els membres diversos d’una colla gegantera, música i coreografia; la preparació inclou assajos junts i per separat dels geganters, portadors de la faràndula i músics.
Acabarem l’activitat tot fent una cercavila i amb el joc Nans i gegants.

Per a més informació i reserves:
serveis.pedagogics@olot.cat

Descarrega’t la fitxa de l’activitat: La faràndula al museu dels sants