El museu

Peces emmotllades al taller
El retoc
Pintura i decoració
Sala de models des de l’exterior
Detall de la sala de models
La faràndula d’Olot
Espai permanent d’exposició

La planta baixa i el soterrani del Museu es dediquen a la descoberta del procés de producció de les imatges. Al soterrani, i gràcies als grans finestrals que comuniquen amb un taller en ple funcionament, el visitant pot seguir tot el procés de manufactura de les imatges, des de la confecció dels motlles de gelatina fins a l’emmotllatge, el retoc i la col·locació dels ulls de vidre.

Ja a la planta baixa, el recorregut segueix per la sala de pintura, on el visitant pot seguir el procés de decoració de les imatges, i per l’espectacular Sala de models, que reprodueix una part dels magatzems que tenien els grans tallers. La Sala d’iconografia apropa a la identitat física i simbòlica dels sants, així com a la seva rellevància històrica, i a la Sala d’audiovisuals una projecció explica la història d’aquest ofici iniciat fa més de cent anys a Olot.

La primera planta del Museu, planta noble de l’edifici i antiga residència de la família de Marian Vayreda, reuneix una important col·lecció d’imatges religioses i decoratives, de figures de pessebre i faràndula olotina, així com peces emblemàtiques tant de tallers actuals com de ja desapareguts. L’Espai Vayreda, amb acolorides vidrieres emplomades, recorda i homenatja aquest artista i escriptor polifacètic, primer propietari de l’edifici.

La segona planta del Museu acull la Sala d’exposicions temporals, que permet al visitant endinsar-se en aspectes relacionats amb l’artesania, la cultura popular i tradicional o la literatura, i l’Aula taller, destinada a la realització de seminaris, cursos i activitats pedagògiques.