Pasquale Caprile i Àlex Mulero

Dilluns tancat

Pasquale Caprile i Àlex Mulero

Pasquale Caprile. El retrato como sentimiento personal

Pasquale Caprile, fotògraf publicitari amb més de 35 anys d’experiència, es reinventa utilitzant tècniques antigues en fotografia que estan estretament lligades al retrat.

Les noves tecnologies han provocat un autèntic canvi en els costums lligats al retrat fotogràfic, iniciats als anys 1850-60.

El telèfon mòbil ha transformat la professió del retratista i, en aquests temps que corren, comença a ser habitual prescindir del professional per retratar-se.

Pasquale Caprile llança un nou projecte sota el nom de “Retratos al colodión húmedo” amb la finalitat de reprendre un costum convertit en art: retratar el retratat, utilitzant una tècnica màgica que li permet obtenir les expressions i els sentiments de cada individu.

L’exposició de Pasquale Caprile reflecteix el comportament de l’ésser humà en situar-se davant de la càmera. A través de les seves fotografies, veurem com els retratats romanen concentrats durant més de 8 segons observant l’objectiu i observant-se també a si mateixos, un procés oblidat que Caprile intenta recuperar i experimentar. “Retratos al colodión húmedo” és una exposició de mirades i expressions que sintetitzen la importància i el valor del retrat com a tècnica fotogràfica.

Àlex Mulero. Índigo prusiato

Indi és un colorant que s’extreu d’una planta anomenada anyil i que és típica de la Índia. És el nom d’un color. És la meva forma de titular aquesta exposició d’imatges de la Índia, en la qual, processant les meves fotografies em sento més a prop d’un artesà local que tenyeix teles amb el tint indi que d’un occidental informatitzat. El procés de creació dóna la forma final del projecte i no és casualitat que estigui lliure de píxels al 100 %.

Si alguna cosa es mostra en aquesta exposició fotogràfica, com en totes, són les pròpies fotografies, evidentment, que és l’única cosa que compta. I el que no es mostra, i s’explica amb paraules i no compta per res, és que avui a l’Índia encara es treballa molt amb les mans per fer objectes de consum; el treball dels artesans.

Per fer aquestes imatges he fet fotografies analògiques, processant negatius químicament, per posteriorment fer transparències sobre paper ortocromàtic de la mida final de la imatge i després he desenvolupat les imatges amb tècniques del segle XIX.

Un procés químic al 100 % que m’ha unit totalment als artesans hindús tacats d’anyil. Una forma de seguir a l’ Índia després del viatges, estimant-la, recreant-la, representant-la, homenatjant-la amb tot el meu cor. Agraint a una terra i una gent que m’ho han donat tot.

L’única cosa que condiciona el procés elegit en fotografia, a part del resultat final, que pot ser més o menys important, és l’actitud del fotògraf en el procés mentre el realitza: això és determinant. Sobretot si l’autor, com en aquest cas, s’ho ha passat molt bé i s’ha divertit moltíssim. Crec que no hi ha res més important que ser feliç en aquesta vida, cadascú a la seva manera. En el meu cas, viatjant i fent fotos amb tècniques antigues.