Sincronies 1. La supèrbia. Els pecats capitals
Museu dels Sants
Del 3 de juliol al 17 d'octubre

Més informació al 972 26 67 91.

Sincronies 1. La supèrbia. Els pecats capitals

Entrada gratuïta.

Comissariada per Natàlia Chocarro i Xavier Palomo.

L’exposició posa en diàleg obres del fons del Museu dels Sants i peces d’art contemporani de la Fundació Vila Casas de tot tipus (fotografies, escultures, pintures,…). És una proposta que s’ha treballat combinant la part estètica i també la de reflexió. Els comissaris proposten diferents nivells de lectura per tal que, com s’espera de l’art contemporani, sigui cada espectador qui elabori la seva propia reflexió i contribuir també així, a apropar aquest tipus d’art al públic, trencant barres que, sovint, se li poden associar.

El pecat és una falta, una ofensa, una transgressió plena i conscient d’allò que es té per bo. La seva etimologia és prou reveladora: del llatí ‘pecco’ (ensopegar, cometre un error), del qual deriva la paraula ‘peccatum’ (delicte, falta o acció culpable). No obstant això, al llarg de la història de l’art aquest terme ha transmutat de manera significativa fins al punt que la societat líquida d’avui —tan hedonista i individualista— l’ha alliberat per fer-ne un de propi.

Amb els set pecats capitals —l’origen dels quals es remunta a les primeres doctrines del cristianisme en un intent d’educar la moral dels adeptes—, creadors i creadores de totes les disciplines —pintura, escultura, escriptura, cinema— han trobat una escletxa des d’on dibuixar una gran constel·lació que manifesta la seva alienació al nostre modus vivendi.

En el marc de col·laboració signat recentment entre l’Ajuntament d’Olot i la Fundació Vila Casas, ens proposem celebrar un seguit d’exposicions en què una selecció d’obres d’ambdues col·leccions, i en entregues successives —sincronies—, ens permetran aprofundir entorn de diverses temàtiques i conceptes com, en aquest cas, la supèrbia. Certament, la societat contemporània difereix substancialment de la interpretació que en el seu temps en va fer l’Església. Analitzar-ho, interpretar-ho i trobar-hi els punts en comú i les divergències és la qüestió que volem desvelar.