Com afecten els microplàstics a la fauna marina?
Sala El Torín
Divendres 22 d'octubre

Divendres, a les 19 h.

Més informació al 972 26 67 62.

Com afecten els microplàstics a la fauna marina?

A càrrec d’Odei Garcia Garín.

Activitat gratuïta. Cal descarregar-se una entrada per controlar l’aforament. Podeu fer-ho clicant aquí.

Ho organitzen: Ajuntament d’Olot-Cultura, SIGMA i PEHOC.

La presència de microplàstics s’ha constatat a tots els oceans del món, des de l’Àrtic fins a l’Antàrtida, tot i que les màximes densitats s’han registrat a prop dels principals girs oceànics, per exemple al Great Pacific Garbage Patch, o a mars tancats com el Mediterrani. S’ha estimat que hi ha 5,25 trilions de partícules de brossa flotant als mars i oceans de tot el planeta, i anualment se n’hi sumen entre 4,8 i 12,7 milions de tones. Tot això fa que els microplàstics representin una de les principals amenaces per a la fauna que habita els mars i els oceans de la Terra. La ingesta de microplàstics s’ha observat en més de 331 espècies marines, fet que pot limitar la seva capacitat d’alimentació a causa de l’obstrucció i del dany del sistema digestiu i, fins i tot, pot arribar a causar la mort de l’animal.

Ho organitzen: Ajuntament d’Olot-Cultura, SIGMA i PEHOC.