Com CRISPR/cas9 i l’enginyeria genètica canviarà la medicina del futur?
Casal Marià
Divendres 18 de gener

Divendres, a les 19 h

Més informació al 972 26 67 62

Com CRISPR/cas9 i l'enginyeria genètica canviarà la medicina del futur?

Activitat gratuïta per al públic en general. 65 euros per als docents que vulguin reconeixement com a formació permanent pel Departament d’Ensenyament. Per a més informació, FES, tel 972 262 128 – fes@olot.cat.

A càrrec de Marc Güell Cargol, professor de Biologia Sintètica de la Universitat Pompeu Fabra i cap del Grup de Biologia Sintètica Translacional, Parc de Recerca Biomèdica de Barcelona.

Ho organitzen el Consorci de Medi Ambient i Salut Pública d’Olot SIGMA i l’Institut de Cultura d’Olot.

Actualment podem ”llegir” un genoma humà en hores. Aquesta enorme capacitat ha permès conèixer molt més profundament la realitat molecular de la vida. A més, hem viscut un progrés important de les tècniques d’edició genètica com CRISPR o altres. Això ens permet ”escriure” genomes amb precisió i eficàcia.

Ja hem vist les primeres realitats mèdiques, com ara les teràpies CAR-T, en què s’utilitza l’enginyeria genètica per programar el sistema immunitari per destruir el càncer; o la reparació de malalties escrites en els nostres gens des del naixement, com l’hemofília.

Però els límits sembla que ens podrien portar més enllà: des de fer òrgans per a humans amb porcs fins a combatre l’envelliment.

Quines són les conseqüències mèdiques, socials i ètiques de l’augment de la capacitat d’”escriure” genomes?