El paisatge de la Garrotxa

Dilluns: tancat

El paisatge de la Garrotxa

Àmbit de l’activitat: Paisatges culturals
Lloc: Museu dels Volcans i itinerari literari, pictòric i històric a la zona volcànica de la Garrotxa ( la Moixina, volcà Montsacopa, Croscat o fageda d’en Jordà, Parc Nou).
Durada: 4 hores

Visita guiada i activitat de descoberta.

Activitat per a tots els nivells educatius.

Activitat inclosa en el programa Indika de la Diputació de Girona.

Objectius:
Trepitjar un entorn cultural i natural. Conèixer l’aprofitament humà dels recursos derivats de l’activitat volcànica. Pintors i poetes com Joan Maragall i Joaquim Vayreda s’han inspirat en aquests paisatges. Cercar quin significat té el paisatge per a nosaltres, què ens aporta i gaudir de l’observació. Aprendre a distingir, valorar i estudiar el que els elements naturals ens expliquen sobre la nostra història.

Descripció de l’activitat:

La visita comença al Parc Nou d’Olot, un jardí botànic de flora autòctona que representa una bona mostra de la vegetació que ocupava les valls d’Olot antigament.
El recorregut ens portarà cap a indrets dels voltants d’Olot. Per altra banda, aquest paisatge cultural va ser el que va proporcionar als pintors d’Olot la possibilitat de donar vida a l’Escola Olotina del Paisatge ja a finals del segle XIX. Durant el passeig, també descobrirem els volcans i un paisatge que ha permès conrear valls fèrtils, extreure fusta i carbó dels boscos, … i que ha inspirat els més variats artistes.

Per a més informació i reserves:
serveis.pedagogics@olot.cat

Descarrega’t la fitxa de l’activitat: El paisatge de la Garrotxa