La grip: una malaltia més seriosa del que ens pensem. Podem prevenir-la?
Casal Marià
Divendres 1 de febrer

Divendres, a les 19 h.

Més informació al 972 26 67 62.

La grip: una malaltia més seriosa del que ens pensem. Podem prevenir-la?

Activitat gratuïta per al públic en general. 65 euros per als docents que vulguin reconeixement com a formació permanent pel Departament d’Ensenyament. Per a més informació, FES, tel 972 262 128 – fes@olot.cat.

A càrrec d’Àngela Domínguez García, catedràtica de Medicina Preventiva i Salut Pública, Universitat de Barcelona; CIBER Epidemiología y Salud Pública, Institut de Salud Carlos III.

Ho organitzen el Consorci de Medi Ambient i Salut Pública d’Olot SIGMA i l’Institut de Cultura d’Olot.

Els virus de la grip A i B ocasionen epidèmies a l’ hivern que afecten del 5% al 20% de la població, i fins al 50% en determinats col·lectius. El genoma dels virus està constituït per fragments d’ ARN que possibiliten una gran variabilitat genètica. Les variacions menors es produeixen per acumulació de variacions puntuals de segments d’ ARN que provoquen una nova soca per a la qual la població només té immunitat parcial perquè ja ha estat exposada abans a la soca originària, i això explica les epidèmies anuals. Les variacions més grans ocasionen pandèmies que afecten molta població, ja que no hi ha immunitat davant la nova soca, apareguda perquè una mateixa cèl·lula es coinfecta amb un virus animal i un virus humà o perquè un virus animal s’ adapta a l’espècie humana. La vacunació és la principal mesura de prevenció.