Què ens espera al segle de la informació i les dades?
Casal Marià
Divendres 22 de febrer

Divendres, a les 19 h

Més informació al 972 26 67 62.

Què ens espera al segle de la informació i les dades?

Activitat gratuïta per al públic en general. 65 euros per als docents que vulguin reconeixement com a formació permanent pel Departament d’Ensenyament. Per a més informació, FES, tel 972 262 128 – fes@olot.cat.

A càrrec de Pere Brunet Crosa, doctor i enginyer industrial.

Ho organitzen el Consorci de Medi Ambient i Salut Pública d’Olot SIGMA i l’Institut de Cultura d’Olot.

Diuen que el XIX va ser el segle de la matèria, i que el segle XX va ser el de l’energia. També hi ha qui diu que el petroli del segle XXI seran les dades. Però, què és això de la informació i les dades? D’on ha sortit, aquesta explosió? Ve de lluny? Què és això del “Big data”? Què és el que ens trobarem, d’aquí a uns anys?

Parlarem, en primer lloc, de la història de la informació, del seu caràcter eteri i subtil, de com es transmet i es guarda, de la seva relació amb la cultura, de com es processa, i de tots els avenços que hem anat veient. Veurem com, després de molts intents fallits, els humans hem inventat un nou tipus d’algoritmes que es basen en les dades, i que aprenen sols.

Ara bé, la informació, les dades i els algoritmes que les tracten ens porten a reptes immensos, en aquest món globalitzat. Reptes que es resumeixen en una paraula: ètica. És lícit fer negoci amb les dades d’altres? Qui té dret a usar les nostres dades?