Quin és l’origen de la taula periòdica dels elements?
Casal Marià
Divendres 15 de novembre

Divendres, a les 19 h.

Més informació al 972 26 67 62.

Quin és l'origen de la taula periòdica dels elements?

A càrrec d’Agustí Nieto-Galán

Activitat gratuïta.

Ho organitzen: Institut de Cultura d’Olot i SIGMA.

Coincidint amb l’Any Internacional de la Taula Periòdica dels Elements Químics, el catedràtic d’Història de la Ciència Agustí Nieto-Galan ens presenta els orígens històrics d’una de les principals icones de la cultura científica del nostre present. Des del coratge intel·lectual de John Dalton, amb la seva hipòtesi atòmica a l’inici del segle XIX, fins al joc especulatiu del químic rus Dmitri Mendeléiev a les darreres dècades del segle, reflexionarem sobre conceptes abstractes com àtom, molècula, element o pes atòmic, però ens aproximarem també a aspectes culturals i polítics de l’ordenació periòdica, que encara són molt poc coneguts.