Els líquens. Un món en miniatura
Del 10 d'octubre al 20 de desembre de 2015

De dimarts a diumenge, de 10 a 14 h
Dilluns tancat

Inauguració i visita guiada a càrrec d’Esteve Llop, biòleg i comissari de l’exposició: dissabte 10 d’octubre, a les 18 h

Els líquens. Un món en miniatura

En aquesta exposició, produïda i cedida pel Parc Natural de Collserola, es poden veure 25 mostres de líquens sobre substrats diversos com roques, teules i rajols, prats de cladònies i troncs oberts amb espècies d’àmbits forestals representatives d’alguns ambients.

L’exposició està formada per 11 plafons explicatius en els que s’hi pot veure una mostra identificativa i representativa d’alguns ambients, un total de 25 mostres de líquens. També, i com a producció pròpia del Museu dels Volcans amb la participació de la Universitat de Barcelona i la ICHN Delegació de la Garrotxa, s’hi pot veure uns plafons amb imatges dels principals líquens prospectats a la comarca de la Garrotxa, que serveix com a complement del catàleg que s’ha anat confeccionant entre el 2014 i 2015 i que es preveu publicar durant el 2016. Com a complement, l’exposició disposa de dues lupes binoculars amb llum, cedides pel Consorci de Salut Pública i Medi Ambient de la comarca (SIGMA), amb les quals, a partir de mostres guardades amb caixes de Petri es poden observar les curioses morfologies d’aquests minúsculs organismes.