LlopArt. L’art dona la benvinguda al llop
Museu dels Volcans
Del 8 de juliol al 30 de setembre de 2017

De dimarts a dissabte de 10 a 14 h i de 15 a 18h
Diumenges i festius de 10 a 14 h
Dilluns tancat

LlopArt. L'art dona la benvinguda al llop

Més de 40 artistes d’arreu de Catalunya exposen obres amb tècniques i formats diversos prenent al llop cop a protagonista i com a font d’inspiració. L’art s’afegeix d’aquesta manera als actes que clouen l’exposició: Donem la benvinguda al llop! que s’ha pogut veure al Museu dels Volcans d’Olot fins al mes de juny.

“LLopArt. L’art dona la benvinguda al llop” constitueix una salutació artística al llop amb motiu del seu retorn a Catalunya. Quaranta artistes, mitjançant conceptes i tècniques ben diverses, estableixen amb el llop un diàleg obert: descriptiu i simbòlic, ritual i oníric … Les obres s’acompanyen dels breus escrits o “udols” de vint personalitats que posen lletra a aquesta benvinguda.

“LlopArt” inclou il·lustracions científiques a llapis, pintura al tremp, aquarel·la i gravat de molta fidelitat descriptiva; imatges tendres i misterioses de llops de conte, llops amb encant i llops presumits, juntament amb obres de pintura i escultura més convencionals; també creació contemporània, amb fotografia, tríptics i assemblatges, així com treballs sobre cuir, de forest art i art sonor; i, com no podia ser altrament, recreacions dels ulls del llop amb mirades tendres o potents, mirades hipnòtiques o paralitzants…

“L’art dona la benvinguda al llop” perquè la consciència estètica també rendeix tribut a l’existència d’un ésser vital, divers i complex com la vida mateixa. L’ésser humà es construeix i s’enriqueix personalment i culturalment en el diàleg amb el seu entorn. I l’art constata que el llop, com a animal biològic, però també com a construcció cultural i psicològica, millora la natura, completa l’ecosistema, enriqueix la cultura i, fins i tot, ens ajuda a conèixer-nos millor a nosaltres mateixos.

En una primera impressió, constatem com el conjunt d’obres que s’emmarquen en el camp del dibuix científic sobresurt per la seva  espectacularitat. Es tracta de treballs que mantenen molta fidelitat descriptiva i que requereixen una gran capacitat d’observació, estudi i ofici. Realitzades a llapis, pintura al tremp, aquarel·la i gravat –unes més delicades i altres de més gestuals-, ens admiren per la seva perfecció i per la destresa dels seus autors.

No gaire lluny d’aquest primer grup, hi situarem una sèrie d’obres en les quals es representen els ulls del llop –tema coincident en diversos treballs. Es tracta d’una sèrie més eclèctica que l’anterior, conceptualment parlant, però certament interessant: mirades potents, ferotges, mirades hipnòtiques i paralitzants. Mirades que atrauen en diferent grau.

En un tercer apartat, hi veurem obres que s’acosten a treballs genèrics d’il·lustració i, en aquest cas, relacionades entre si per la mateixa especialitat: il·lustració de caire juvenil o adult, amb imatges tendres, misterioses i també inquietants; llops de conte, llops amb encant, llops presumits i llops amb engany.

La mostra “LlopArt” inclou també un capítol de creació contemporània, fotografia, tríptics i assemblatges, així com treballs de forestart i d’art sonor, juntament amb obres de pintura i escultura més convencionals. “L’art dona la benvinguda al llop” és un  recull creatiu centrat en la seductora figura del llop, obert a diferents sensibilitats artístiques i científiques, amb alguna de les quals, segurament,  hi trobareu afinitat.

Artistes:
Tavi Algueró, Joan Arrey, Isabel Banal, Martí Boada, Meritxell Campos, Bego Carrillo, Narcís Coderch, Ester Codony, Marcel Dalmau, Quim Domene, Gerard Elias, Lagarto Fernández, Pin ferrés, Salvador Filella, Jordi Garcia Petit, Pep Gavaldà, Clara Gispert, Lucía Gómez, Nirvana Jiménez, Toni LLobet, Miquel Macias Traité, Marcos Magallanes, Blanca Martí, Violeta Martínez, Xevi Masmitjà, Jordi Mateos, Àlex Nogué, Daniel Olivera, Llorenç Pasqua, Miquel Plana, Josep Maria Plans, Xevi Prat, Carles Puche, Àngel Rigall, Esther Roca, Eva Sánchez, Lluís F. Sanz, toni Tort, Josep Traité, Jesús Vegas, Pere Verdaguer.

Udols:
Marta Ball-llosera, Miquel Bauçà, Juan Carlos Blanco, Purificació Canals, Ignasi Castellví, Celdoni Fonoll, José Luís Gallego, Carla García, Jordi Garcia Petit, Josep Gordi, Gabriel Lampreave, Concha López Llamas, Josep Maria Mallarach, Josep Maria Massip, Jordi Pigem, Joan Manel del Peozo, Carme Roset, Carme Rossell, Jordi Sargatal, Toni Soler, Josep Vila.

Comissariat
Miquel Macias i Arau

Assessorament i muntatge
Pin Ferrés

Disseny gràfic
xeviprat/demaneragrafica

Fotografies catàleg
Marcel Dalmau, Xevi Mas i propis autors

Il·lustracions “Udols”
Blanca Martí de Ahumada

Pòster per què jo no puc viure a Catalunya?
Gerard Elias

Il·lustració contraportada