Parlem del temps. Història de l’afició meteorològica a Catalunya
Del 9 d'abril al 26 de juny de 2016

De dimarts a diumenge, de 10 a 14h

Dilluns tancat

Inauguració i visita guiada a càrrec de la Dra. Maria del Carmen Llasat: dissabte 9 d’abril, a les 12h

Parlem del temps. Història de l'afició meteorològica a Catalunya

L’exposició vol ser un homenatge a tots aquells que, de manera altruista o professionalment, han col·laborat i col·laboren per a millorar el coneixement d’aquesta disciplina a Catalunya i posar en valor la importància de la tasca que fan.

Aquesta exposició fa un itinerari per la història de l’afició a la meteorologia a Catalunya des del segle XVIII fins a l’actualitat, i ho fa des de quatre àmbits ben diferenciats.

En el primer es fa una introducció als conceptes bàsic com el temps, el clima i el canvi climàtic i, ja en el segon àmbit, l’exposició descobreix els moments i els personatges més importants en els inicis d’aquesta afició i de l’observació i estudi de la meteorologia.

Tot seguit, es fa un recorregut a través de la història de la meteorologia a Catalunya des del Baró de Maldà, que va recollir les primeres sèries meteorològiques entre els anys 1769 i 1819, fins a l’entrada  en funcionament de l’observatori del Turó de l’Home el 1932. Finalment, el quart àmbit mostra el moment actual fent palès aquest gran interès per la meteorologia existent avui a Catalunya, que va des del món amateur fins al món de la recerca i la formació.