SOS, cranc de riu. El cranc de riu autòcton i les seves amenaces
Del 13 de juny al 27 de setembre de 2015

De dimarts a diumenge, de 10 a 14 h
Dilluns tancat

Inauguració i visita guiada a càrrec de Joan Montserrat, enginyer tècnic forestal i tècnic del Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa: dissabte 13 de juny, a les 12 h

SOS, cranc de riu. El cranc de riu autòcton i les seves amenaces

Aquesta exposició té una doble vessant. D’una banda, donar a conèixer el cranc de riu i el seu ecosistema i, de l’altra, sensibilitzar al visitant sobre la situació d’amenaça que l’afecta en aquests moments. Es fa coincidir amb el congrés sobre aquesta espècie que es du a terme a Olot el setembre de 2015.

El principal objectiu d’aquesta exposició és la sensibilització sobre la problemàtica que afecta una espècie tant singular i amenaçada, el cranc de riu autòcton. Es donarà a conèixer les seves característiques i el seu ecosistema, la situació actual i els motius que han provocat que aquesta espècie, que havia estat tant abundant uns anys enrere, actualment es trobi en greu perill d’extinció.

A  més l’exposició es complementarà amb visites guiades per tal d’explicar el seu contingut i conscienciar a la població local de la problemàtica que l’afecta i, en general, del nostre paper per tal de garantir un bon estat dels ecosistemes aquàtics.