“Imatge, cinema i art. La influència sobre els artistes olotins del segle XIX i del primer quart del segle XX”
Sala Oberta 2 del Museu de la Garrotxa
Dissabte 17 de novembre

Dissabte, a les 18 h.

Més informació al 972 271 166.

• Activitat amb interpretació a la llengua de signes.
  • Hi ha elements de lectura fàcil.
  • Hi ha elements amb lletra ampliada o ajuda òptica.

Si per alguna cosa ha d’identificar-se l’art del tombant de segle és per la revolució de caràcter visual i tecnològic en la manera de percebre i comunicar que van suposar la fotografia primer, i el cinema immediatament després. En tots dos casos es tracta de màquines de veure, que impliquen una forma inèdita de pensar la realitat, d’inventar-la per tant i de transformar-la a continuació.

Volem descobrir la manera com el cinema va influir en l’obra de Berga i Boada així com també en la d’altres pintors garrotxins i catalans. De quina manera, fotografia i cinema, són rebuts i interpretats, com aquests procediments són desxifrats i assimilats pels artistes i intel·lectuals de principis de segle XX, i de quina manera van influir i transformar l’estètica que va ser testimoni i es va desenvolupar de manera simultània.

A càrrec de Joan Sala, Mariona Seguranyes, Javi Palomo i Daniel Pitarch.

Joan Sala Plana és doctor en Belles Arts, especialitzat en l’Escola d’Olot.

Mariona Seguranyes és llicenciada en Història de l’Art a la Universitat de Girona (1995) i doctorada en Humanitats a la Universitat Pompeu Fabra (2006).

Daniel Pitarch és investigador independent en cultura audiovisual, docent a l’Escola Massana i professor associat a la UdG i membre del col·lectiu artístic Estampa. Els seus últims treballs han estat l’edició d’un volum d’escrits de Walter Benjamin (Escritos sobre cine, Abada, 2017) i el projecte El mal alumne. Pedagogia crítica per a intel·ligències artificials, d’autoría col·lectiva com Estampa

Javi Palomo és el comissari de l’exposició sobre Josep Berga i Boada. Llicenciat en Humanitats i Història de l’Art. Màster en Documentació per la Universitat Jaume I de Castelló, Màster en Gestió Cultural per la Universitat de València. Director del Pla Integral de Gestió del Patrimoni del Maestrazgo (Projecte europeu). Gestor de nombroses col·leccions privades i comissari independent.