Les càrregues al llarg de la història

Més informació al 972 271 166

Les càrregues al llarg de la història

Activitat gratuïta.

A càrrec d’Enric Calpena i Joan Carreras, comissaris de l’exposició “La Càrrega o la violència de l’Estat contra el poble” .

Al final de l’Antic Règim, al segle XVIII, apareix la societat de masses i, amb ella, la protesta organitzada al carrer. Els estats organitzen forces policials que substitueixen els militars en la tasca de reprimir el poble.

L’obra de Ramon Casas mostra una realitat que des d’aleshores ha canviat els mètodes —projectils de precisió en comptes de sabres—, però que manté la idea essencial: l’estat té el monopoli de la violència i el fa servir per aturar avalots, però també per reprimir protestes.

Enric Calpena és periodista i professor a la Facultat de Comunicació Blanquerna de la Universitat Ramon Llull de Barcelona, amb una llarga experiència com a productor, presentador, director, guionista i realitzador de projectes periodístics de divulgació històrica.

Joan Carreras és periodista, guionista i escriptor, professor de periodisme digital a la Facultat de Comunicació Blanquerna de la Universitat Ramon Llull de Barcelona, amb una llarga experiència en el món audiovisual i de les narratives digitals.