L’infanticidi i la violència vers les dones al tombant dels segles XIX i XX. Víctor Català i Josep Berga i Boada
Museu de la Garrotxa
Dissabte 26 de gener

Dissabte, a les 18 h.

Més informació al 972 27 11 66.

L'infanticidi i la violència vers les dones al tombant dels segles XIX i XX. Víctor Català i Josep Berga i Boada

A càrrec d’Enric Gallén i Javi Palomo.

Equipament accessible de forma autònoma.

L’any 1898, Caterina Albert guanya els Jocs Florals d’Olot amb La infanticida, un monòleg que narra l’assassinat d’un fill il·legítim per part de la seva mare. La majoria de la societat va criticar durament el text, sobretot el fet que l’hagués escrit una dona, i Caterina Albert es va veure obligada a firmar les seves obres com a Víctor Català. Josep Berga i Boada no només va ser dels pocs que la va defensar sinó que la història el va inspirar en diversos dibuixos i obres.

Enric Gallén és doctor en Filologia Catalana i catedràtic en Literatura Catalana. Javi Palomo és el comissari de l’exposició sobre Josep Berga i Boada.