Nit dels Museus: La Càrrega d’Olot
Dissabte 18 de maig

Dissabte,

Horari especial: d’11 a 14 i de 17 a 24 h
Acció artística a les 22 h al Pati de l’Hospici.

Nit dels Museus: La Càrrega d'Olot

Tenim La Càrrega de Barcelona de 1903. La Càrrega de Vic de 1910.

Vols ser protagonista de La Càrrega d’Olot de 2019? Vine al Museu i participa en la seva creació artística.

Hi haurà música i refrigeri.

Activitat gratuïta.

Espai accessible de forma autònoma.

Els gossos d’assistència hi són benvinguts.

Activitat complementària a l’exposició “‘La Càrrega’ o la violència de l’Estat contra el poble”.

Per a la nit de dissabte 18, la Nit dels Museus, s’ha programat l’acció artística participativa “L’altra càrrega. Tableau vivant”, del fotògraf Jordi Puig. L’activitat, que convida els olotins a ser protagonistes d’una nova càrrega inspirada en La Càrrega de Vic de 1910, oferirà també música i un refrigeri.

El Museu ha proposat a Jordi Puig la creació d’una rèplica contemporània inspirada en el famós quadre de La Càrrega de Ramon Casas. Per a la seva acció artística performàtica, Jordi Puig s’ha fixat en la versió de La Càrrega que Ramon Casas va fer l’any 1910, aquest cop situada a la plaça Major de Vic.

Des del Museu es convida tothom a participar en la performance que es farà al pati de l’Hospici el dissabte 18 de maig, a les 10 de la nit, on reproduirem una versió lliure d’aquesta segona càrrega, convertint la posada en escena en un espectacle en si mateix. A la manera de les escenes preparatòries del pintor Josep Maria Sert (1874 – 1945), la idea és crear un tableau vivant amb un clar accent teatral, i deixar-ho registrat amb una fotografia que realitzarà el fotògraf.

La performance serà un acte d’empatia, de connexió amb l’obra absent, que reconstruirem i modificarem. Això permetrà als participants, a partir de la imatge resultant, vincular-se i ser part de l’obra original, ara amb noves possibilitats de sentit. Gràcies al tableau vivant l’espectador connectarà amb l’obra de referència, i potser, perquè no, hi reflexionarà, amb la qual cosa s’acabarà modificant la seva relació amb el quadre original de Ramon Casas.