Celebrem el Dia Internacional dels Museus
18, 19 i 20 de maig

Més informació al telèfon 972 271 166

Celebrem el Dia Internacional dels Museus

Entre altres activitats hi ha la Inauguració de l’exposició sobre Sadurní Brunet, una visita guiada pel jardí de plantes remeieres del Parc Nou i una ruta pels escenaris de La Punyalada, a l’Alta Garrotxa.

Dissabte també se celebra la Nit dels Museus i a l’interior del Museu dels Sants es podran veure tres peces de microteatre.

El 18 de maig se celebra el Dia Internacional dels Museus (DIM). Al voltant d’aquesta data els museus d’arreu preparen una programació especial per conscienciar els ciutadans sobre la tasca que fan aquests equipaments i la seva importància en la societat. La d’aquest 2018 és la 41a edició del DIM, que cada any té més museus participants: el 2016, per exemple, n’hi va haver de 157 països diferents.

Els Museus d’Olot se sumen des de fa una colla d’anys a aquesta celebració fent jornada de portes obertes el dia 18 de maig, però també el següent cap de setmana (els dies 19 i 20), i organitzant una sèrie d’activitats durant aquests dies.

Aquest any s’ha programat una visita guiada al jardí de plantes remeieres del Parc Nou, el dissabte a les 10.30 h. També dissabte, a les 12 h, s’inaugurarà l’exposició de la Sala Oberta dedicada a l’obra d’interiorisme de Sadurní Brunet, que es complementa amb la de fotografies que es pot veure a l’Arxiu Comarcal de la Garrotxa.

D’altra banda, l’escriptor Carles Batlle diumenge conduirà una ruta per l’Alta Garrotxa relacionada amb els escenaris de La Punyalada de Marian Vayreda. El punt de trobada és a les 9 h al pàrquing del supermercat Consum d’Olot. La ruta durarà unes sis hores i es recomana portar calçat còmode, menjar i aigua.

LA NIT DELS MUSEUS

Una de les activitats que formen part del DIM és la Nit dels Museus, que aquest 2018 se celebra el dissabte 19 de maig. Aquest dia, els museus que s’hi sumen obren les portes més enllà del seu horari habitual i ofereixen activitats quan el museu acostuma a estar tancat.

Els Museus d’Olot obriran el Museu dels Sants el dissabte a les 21 h i s’hi podrà veure l’espectacle Píndoles, una experiència teatral única i innovadora composta per tres peces de microteatre de quinze minuts que es representaran simultàniament en tres espais diferents del Museu dels Sants. Un circuit teatralitzat on els espectadors es trobaran amb Pablo Picasso i Carles Casagemas, sant Francesc, la Verge Maria i un detectiu molt preocupat! Les entrades valen 6 euros i ja estan a la venda al web d’OlotCultura, a Can Trincheria i a la taquilla del Teatre Principal d’Olot.