Visita guiada a l’exposició “La família Jaume d’Olot. És la guerra!”
Sala Oberta
Dissabte 17 d'abril

Dissabte, a les 12 h

Més informació al 972 27 11 66

Visita guiada a l'exposició

Activitat gratuïta. Cal descarregar-se una entrada per controlar l’aforament, clicant aquí.

Visita guiada a càrrec d’Anna Bonfill i Antoni Mayans, comissaris de l’exposició.

Cal descarregar-se una entrada per controlar l’aforament.

A través de fotografies i documentació personal (cartes, dietaris, documents, etc.) coneixerem la vida dels set membres d’una família olotina a la vegada que farem un recorregut pel període històric que abasta l’abans, el durant i el després de la Guerra Civil.

La família Jaume es va traslladar a Olot procedent d’Igualada cap al 1889. El cap de família, Francesc Jaume Claramunt, va exercir de cafeter. El fill, que quan va arribar a Olot tenia tan sols uns mesos, es convertiria en fotògraf i va ser conegut amb el sobrenom de Paco Mestres. Es va casar amb l’olotina Faustina Asperó i van tenir quatre fills i una filla. Els tres fills més grans van tenir activitat política i cultural durant la Segona República i van morir tots al front durant la Guerra Civil. El fill petit va fer d’actor aficionat durant la postguerra. La filla va morir a conseqüència de les complicacions derivades del part del seu fill.

Unes línies de colors diferents a terra representaran les vides dels membres de la família amb longituds diferents que mostraran de manera molt gràfica com la vida dels fills va quedar estroncada per la Guerra Civil. A una banda de la sala hi haurà fotografies de la família i del context i, a l’altra, documents textuals.

Aquesta exposició és fruit d’un treball d’investigació que ha portat a terme l’Arxiu Comarcal de la Garrotxa gràcies a la donació de la documentació textual i gràfica que va fer Ester Jaume, neta del fotògraf.