Visita guiada a l’exposició “Realisme(s) a Catalunya (1917-1936)”
Sala Oberta
Dissabte 15 de febrer

Dissabte, a les 12 h.

Més informació al 972 27 11 66.

Visita guiada a l'exposició

Activitat gratuïta.

Activitat amb interpretació a la llengua de signes.

A càrrec de la comissària de l’exposició, Mariona Seguranyes.

L’exposició Realisme(s) a Catalunya (1917-1936). Del Picasso clàssic al Dalí surrealista presenta pintures dels mateixos Picasso i Dalí, junt amb altres peces d’artistes com Joaquim Sunyer, Alfred Sisquella, Josep de Togores, Ángeles Santos o Joan Miró, és una iniciativa dels Museus de Sitges, el Museu de Valls i el Museu de la Garrotxa, impulsada a través de la Xarxa de Museus d’Art de Catalunya, i comissariada per la historiadora de l’art Mariona Seguranyes.

L’exposició suposa una prospecció i anàlisi d’un dels moments més fascinants i complexos de la història contemporània, com és el període entre les dues guerres mundials, des d’una òptica catalana. La mostra relata les trobades i divergències dels creadors catalans entre el final de la Primera Guerra Mundial i l’esclat de la Guerra Civil espanyola, sacsejats per les grans transformacions socials i polítiques del moment (la Gran Guerra; la Revolució Russa; la mort del president de la Mancomunitat i impulsor del Noucentisme, Enric Prat de la Riba; la Dictadura de Primo de Rivera; els conflictes socials i laborals…).