El Museu

Sala Oberta 2
Sala d’actes
Sala actes

El Museu de la Garrotxa compta amb diversos espais que complementen l’exposició permanent mitjançant una programació regular d’exposicions temporals:

SALA OBERTA
Situada a la planta baixa de l’Hospici i amb una superfície de 120 m2, la Sala Oberta va ser la primera sala d’exposicions temporals del Museu. Entre abril de 1981 i gener de 1984, va acollir 29 exposicions temporals, xerrades, taules rodones, presentacions i altres actes amb una gran afluència de públic, i va esdevenir el punt de partida per a la consolidació d’una programació regular d’exposicions.
Avui, la Sala Oberta amplia, amb les seves exposicions temporals, els continguts del mateix Museu aprofundint aspectes històrics, artístics i científics relacionats amb Olot i la comarca de la Garrotxa.

SALA OBERTA 2
Situada a la planta baixa de l’Hospici i amb una superfície de 93 m2, la Sala Oberta 2 és un espai per a la realització d’exposicions temporals del Museu de la Garrotxa des de l’any 2013. Com la Sala Oberta, té per objectiu l’aprofundiment en temes relacionats amb el discurs i el fons del Museu. Així mateix, aquest espai pot acollir també exposicions temporals d’artistes locals o comarcals amb un projecte i trajectòria artística reconeguts, exposicions itinerants de qualitat, d’artistes catalans de renom nacional i internacional, o bé exposicions relacionades amb mostres estables de la ciutat com Olot Fotografia o la Mostra de Pessebres.

SALA 15
La Sala 15 es troba situada al primer pis de l’Hospici. Des de l’any 2007,  el Museu de la Garrotxa posa aquest espai a disposició de la ciutadania per a la realització d’exposicions i mostres de temàtica diversa organitzades per entitats, col·lectius, associacions, institucions, etc. de la ciutat i comarca. Així mateix, la Sala 15 pot acollir també exposicions relacionades amb mostres estables de la ciutat com Olot Fotografia o la Mostra de Pessebres.

SALA D’ACTES
La Sala d’Actes de l’Hospici està ubicada a la planta baixa de l’edifici. És un equipament de l’Ajuntament d’Olot, la gestió de la qual s’ha delegat a l’Institut de Cultura de la Ciutat d’Olot, a través del Museu de la Garrotxa.
Amb una capacitat de 60 persones, la sala d’actes acull xerrades, conferències, cursos, presentacions i altres activitats similars. Equipada amb vídeo, DVD, amplificador, videoprojector i pantalla, es cedeix també a aquelles entitats i associacions que ho sol·licitin per a la realització dels seus propis actes.