A land is a land is a land is a land
Sala Oberta 2
Del 4 de setembre al 9 de gener

Inauguració: dissabte, a les 12 h.

Més informació al 972 27 11 66

A land is a land is a land is a land

D’Adrià Gamero Casellas i Alícia Vogel.

Entrada gratuïta.

Per assistir a la inauguració cal descarregar-se una entrada gratuïta a través del següent enllaç.

Adrià Gamero Casellas i Alícia Vogel, artistes nascuts a Olot, presenten “A land is a land is a land is a land”, una exposició conjunta que planteja un trajecte sobre la vivència, o supervivència, a la terra aspra; una descripció subjectiva del territori, de la relació amb un espai que s’ha convertit en espectador i protagonista alhora. Un territori percebut de manera contradictòria com a refugi i trinxera. Aquest recorregut que plantegen Gamero i Vogel està compost per peces simbòliques, la forma i el significat de les quals es descontextualitzen i es reconstrueixen, i escenifiquen, des d’una visió artística i contemporània, una narrativa vital.

El territori no només es defineix per l’espai físic que ocupa i pels elements orogràfics que s’hi troben, sinó que també el formen els vincles que hi construïm al llarg dels anys. L’entorn esdevé quelcom subjectiu, personal i integrat en el propi ser, i se sotmet a una reconstrucció constant. Relacions entre individus que construïm en centres educatius, de lleure i de culte; espais naturals, elements arquitectònics, creences, tradicions i rituals. Tots aquests espais que habitem formen part de l’herència individual i col·lectiva que rebem, un conglomerat que condiciona íntimament i inevitablement la manera com percebem i cohabitem en la massa i en el paisatge.

Totes les peces que es poden veure a la Sala Oberta 2 són noves, creades especialment per a aquesta mostra multidisciplinar. S’hi poden veure des de gravats, xilografies, il·lustracions sobre teixits, fotografies, muntatges audiovisuals i escultures, entre d’altres formats. Les peces de Gamero i les de Vogel dialoguen entre elles, buscant una narrativa global.

Adrià Gamero Casellas i Alícia Vogel

Adrià Gamero Casellas (Olot, 1988) actualment viu i treballa entre Barcelona i Olot, on desenvolupa la seva pràctica artística. És graduat en Belles Arts per la Universitat de Barcelona (UB), en la línia de gravat i impressió. També ha cursat el màster de la UB de Producció i Recerca Artística. El 2016, un cop graduat, va decidir dedicar la seva vida a la creació artística. Des de llavors ha continuat la seva formació en el món del gravat i la construcció de la imatge, dos eixos importants en la seva obra. Ha fet estades i residències en centres com Fabra i Coats Fàbrica de Creació, a la Fundació Miró de Mallorca, a Lupusgràfic edicions amb el mestre gravador i artista Sebi Subirós, o a Tinta Invisible edicions. Gràcies a la pràctica artística i una implicació absoluta, ha exposat a diferents llocs del país com ara la Galeria Esther Monturiol, el Lab36 de Galeria Senda, la Sala Parés, el Centre de Cultura Contemporània de Barcelona, els espais Volart i Can Framis de la Fundació Vila Casas, la Fundació Felícia Fuster i al Centre Cultural la Mercè de Girona, on va realitzar la seva primera exposició individual. També ha participat en mostres col·lectives a Bolonya, Itàlia i a Tsukuba, al Japó.

Alícia Vogel (Olot, 1991), és una artista multidisciplinària, graduada en Educació Primària (menció de música), amb una trajectòria paral·lela de conservatori. Després d’estar un temps treballant a Leipzig (Alemanya), Vogel es trasllada a Barcelona, on es gradua en Belles Arts i s’especialitza en serigrafia i gravat. El seu projecte final de grau, Jusqu’ici tout va bien, va ser adquirit per PATRIM (fons patrimonial de la UB) i exposat al Museu Can Framis (Fundació Vila Casas) de Barcelona. Aquest projecte va ser premiat amb una exposició al Japó (Tsukuba Museum of Art), becada pel Departament de Cultura del Govern del Japó.

L’obra d’Alícia Vogel amaga un profund univers carregat de simbolisme. Tot i que el seu treball se centra en la il·lustració, el suport més recurrent és el tèxtil, ja que també és tècnica superior en arts plàstiques i disseny en art tèxtil, i entén el tèxtil com un format amb significat propi que amplia la narrativa de la seva obra.

Vogel ha exposat les seves peces a diverses galeries i espais de Barcelona (La Plataforma, Tinta Invisible, Garage Beer Co., Museu Enric Monjo, La Pedrera Casa Milà a PedreraArtlab, entre d’altres), i també ha col·laborat en projectes d’altres disciplines; ha dissenyat els crèdits d’un film (Manson, per a Acne Studios i Arquitectura-G) i ha dissenyat i produït peces tèxtils per a la cantant Anaju.