Del taller al carrer. La faràndula olotina

Més informació al 972 27 11 66

Del taller al carrer. La faràndula olotina

Entrada gratuïta

Com es construeixen les peces de la faràndula? Quines tècniques s’utilitzen per fer-ne una rèplica i alleugerir-ne el pes? “Del taller al carrer. La faràndula olotina” vol mostrar la faràndula històrica de la ciutat, aquella que guarda una relació estreta amb els tallers de sants, que té un alt valor artístic i que ha posat Olot al mapa festiu.

Comissariada per Adam Perea i Sergi Plana, l’exposició comença amb una línia cronològica que situa la creació dels diferents elements de la faràndula d’Olot al llarg de la història. A mesura que els visitants entren a la sala, hi troben informació sobre el bestiari popular i sobre els Gegants d’Olot. Un dels espais se centra en els diferents canvis de vestuari que han patit els gegants de la ciutat, tot mostrant els vestits antics que portaven el Gegant i la Gegantessa i que es conserven al magatzem dels Museus d’Olot.

A les diferents sales es podrà veure l’Àliga, el Drac, el Pollastre, el Conill, el Gat, entre d’altres elements de la faràndula. Es posa especial èmfasis en aquelles peces que tenen una estreta vinculació amb els tallers de sants, ja sigui perquè es van crear allà o bé perquè pertanyien a algun taller.

La mostra també posa el focus en el taller on els artistes creen les diferents peces de la faràndula i on es fan les rèpliques per alleugerir-ne el pes. A la Sala Oberta es podrà veure una reproducció a mida original de la Gegantessa d’Olot que ha fet Sergi Plana, seguint el model original de Celestí Devesa. Aquesta figura, que no sortirà mai a ballar, s’ha construït per tal que els olotins vegin com lluïa ara fa cent anys la Gegantessa de la ciutat. Carles Solé Quiles ha reproduït el vestit que va portar entre el 1889 i el 1915.

Les famílies que visitin l’exposició podran participar d’una activitat familiar gratuïta oberta als infants a partir de 3 anys que s’ha creat especialment per a l’ocasió i tindrà lloc a la Sala Oberta.