Dolors Puigdemont. Cossos. Rodant i penjant d’un fil entre el Puigsacalm i el Puig Rodó
Sala Oberta 2
Del 2 de febrer al 19 de maig

Feiners de 10 a 13 h i de 17 a 20 h
Dissabtes, diumenges i festius d’11 a 14 h i de 17 a 20 h
Dilluns tancat

Inauguració: Dissabte 2 de febrer a les 12 h.

Dolors Puigdemont. Cossos. Rodant i penjant d'un fil entre el Puigsacalm i el Puig Rodó

Dolors Puigdemont ha creat cinc volums de grans dimensions que pengen del sostre de la sala sota un delicat joc de llums. Els cossos estan fets de malla metàl·lica galvanitzada i giren a través d’un motor.

Al terra, a sota d’aquests grans cossos hi ha tres grans cercles que recullen les ombres i ajuden al visitant a veure millor el moviment de les ombres de les escultures penjades. Aquestes peces estan il·luminades acuradament, projectant ombres al terra i a les parets. Ombres i cossos en moviment presenten un muntatge hipnòtic on conviuen geometria i energia.

L’exposició es complementa amb uns vídeos on les mateixes peces ofereixen altres dimensions impossibles de captar directament per l’ull humà.

L’artista presenta un muntatge hipnòtic on el moviment dels cossos escultòrics i la llum i les ombres que aquests projecten aconsegueixen aturar el temps, i transporten l’espectador a un realitat plena de subtileses.

La força gairebé invisible de les grans escultures en moviment crea un nou espai.

Dolors Puigdemont

Dolors Puigdemont va néixer a Amer l’any 1950 i va viure part de la seva infantesa a la Vall d’en Bas. Ha exercit de Catedràtica de Dibuix a diferents instituts de Barcelona, compaginant la docència amb la creació plàstica. Al llarg de la seva carrera artística ha treballat sovint el tema de l’arbre i el creixement del món vegetal. També estances i obertures de la casa, i el tema de cos humà des de el seu interior i la energia que genera.

Ha exposat regularment a la galeria Eude de Barcelona i a les galeries Expoart i Només Art de Girona. També ha presentat el seu treball a galeries de Reus, Salou, Barcelona, Berlín… i en fires internacionals com ara: Arco, Madrid; New Art, Barcelona; Kunstköln, Colònia; Kunstmarkt, Dresde; i Le Salon du Printemps, Montreal, (2002).

Accessibilitat

Hi ha elements amb lletra ampliada o ajuda òptica.
Espai accessible de forma autònoma.
Els gossos d’assistència hi són benvinguts.
Totes les activitats comptaran amb interpretació a la llengua de signes.