Eudald de Juana i la transgressió de la forma. Artistes, cossos, afinitats i dissemblances
Sala Oberta 2
Del 5 de setembre al 10 de gener

Feiners de 10 a 13 h i de 17 a 20 h
Dissabtes, diumenges i festius d’11 a 14 h i de 17 a 20 h
Dilluns tancat

Nascut a Navata el 1988, de Juana s’ha format a Figueres, Barcelona i Florència i compta amb una important trajectòria artística internacional. La mostra ressegueix com ha evolucionat l’obra de l’artista, que es caracteritza per la tensió interior-exterior de les seves imponents escultures i per uns retrats introspectius on planteja una mirada pròpia sobre el cos i els seus límits.

Les escultures de De Juana beuen d’escultors clàssics com Miquel Blay, alhora que s’influeix per la transgressió contemporània. Per això, en aquesta exposició, les peces d’Eudald de Juana dialoguen amb obres d’altres artistes com Pau Marinello, Marta Sureda, Albert Llobet, José Eugenio Mañas, Mar Gorriz, Jordi Armengol, Pol Gorezje i Jordi Abelló.

A cura de Laura Cornejo i Pere Parramon, la mostra vol posar en valor l’art com a mirall per als dubtes, certeses, temors i expectatives del segle XXI. A Olot es pot veure una adaptació de l’exposició que es va fer al Museu de l’Empordà de Figueres.

Crèdits

Aquesta mostra és una adaptació de l’exposició que es va fer al Museu de l’Empordà de Figueres el passat 2019 sota la direcció d’Eduard Bech.

Direcció del projecte
Montserrat Mallol
Museu de la Garrotxa

Comissariat:
Laura Cornejo Brugués
Pere Parramon Rubio

Muntatge:
Xevi Roura
Museu de la Garrotxa

Disseny gràfic:
Enserio

Assessorament lingüístic: