‘La Càrrega’ o la violència de l’Estat contra el poble
Sala Oberta
Del 23 de març al 18 d'agost

Feiners de 10 a 13 h i de 17 a 20 h
Dissabtes, diumenges i festius d’11 a 14 h i de 17 a 20 h
Dilluns tancat

Inauguració: dissabte 23 de març, a les 12 h

'La Càrrega' o la violència de l'Estat contra el poble

Què representava i què representa La càrrega de Ramon Casas? Aquesta és la pregunta que es vol respondre amb l’exposició. I, per fer-ho, desmuntarem el quadre per tal que sigui entès en cadascun dels seus detalls. L’exercici, de retruc, també ens permetrà analitzar la repressió que els estats han exercit contra el poble al llarg de la història.

Una exposició que es programa precisament ara que fa cent anys que el govern espanyol va emetre una reial ordre autoritzant la cessió en dipòsit de La càrrega a l’antic Museu Biblioteca d’Olot. I, des de llavors, la ciutat custodia aquest quadre cabdal de l’art català i encara ara d’extrema vigència.

Accessibilitat
  • Hi ha elements amb lletra ampliada o ajuda òptica.
  • L’exposició disposa d’un dossier amb lectura fàcil.
  • Espai accessible de forma autònoma.
  • Els gossos d’assistència hi són benvinguts.
  • Totes les activitats comptaran amb interpretació a la llengua de signes.