L’art de la ciència. Jordi Sabater i Pi

Més informació al 972 27 11 66

L’art de la ciència. Jordi Sabater i Pi

Entrada gratuïta.

Ho organitzen: Universitat de Barcelona, Museu d’Història de Catalunya, Museus d’Olot i Ajuntament d’Olot
Producció: Molècula. Xarxa de Professionals en Museografia
Comissariat: Josep Oriol Sabater Coca i Santi Molera

Per visites guiades i activitats escolars contactar amb serveis.pedagogics@olot.cat

Jordi Sabater Pi (Barcelona, 2 d’agost de 1922 – 5 d’agost de 2009) serà recordat per la troballa del Floquet de Neu, el goril·la albí que va viure gairebé quaranta anys al Zoo de Barcelona. Però Sabater Pi és molt més que el descobridor d’un animal mediàtic. També va ser un científic reconegut internacionalment pels seus descobriments sobre les eines dels ximpanzés i la cultura de tribus com la dels Fang o per haver treballat amb Diane Fossey.

Aquesta mostra se centra en la seva faceta científica sobre la seva capacitat d’observació, que ell considerava la base del coneixement. Descobrirem el Sabater artista, dibuixant, fotògraf i observador del detall. A les seves llibretes hi anotava, de manera incansable, apunts anatòmics, mesures, colors, retrats, tatuatges, expressions, etc. Farem un repàs del que ha significat el dibuix científic, una eina imprescindible d’observació i d’anàlisi.