Mayte Vieta: “Estimar és un lloc”
Sala Oberta
Del 3 de juliol al 17 d'octubre

Inauguració: dissabte, a les 12 h.

Més informació al 972 27 11 66

Mayte Vieta:

Entrada gratuïta.

Inauguració: dissabte 3 de juliol, a les 12 h. Per assistir-hi cal descarregar-se una entrada gratuïta.

Estimar és un lloc és el títol de la darrera proposta expositiva de l’artista Mayte Vieta (Blanes, 1971) per a la Biennal de Fotografia d’Olot, al Museu de la Garrotxa. El treball d’aquesta creadora multidisciplinària s’inscriu en el d’una generació sorgida a la dècada dels vuitanta del segle passat i que troba en la natura, l’hàbitat —entès com a espai emocional— i el cos els motius essencials de la seva recerca. Fotografies de gran format que capturen paisatges (des)localitzats, dels quals emergeix el respir d’una emoció i el sentiment d’un tempus fugit. El cel i la terra, les aigües enterbolides de l’oceà, la foscor de la nit o el silenci d’un paisatge atemporal s’entrellacen amb els versos del poema de Joan Margarit: “Estimar és un lloc, i sempre hi ha una cosa que m’ho desvela…” I quina és —ens preguntem— aquesta cosa? Quelcom d’imperceptible, però que conté el pes de la vida viscuda.

La mostra, a cura de Natàlia Chocarro, s’insereix en el nou conveni de col·laboració signat entre l’Ajuntament d’Olot i la Fundació Vila Casas, amb l’objectiu de traçar nous itineraris artístics en l’àmbit de l’art contemporani.

Ho organitzen: Fundació Vila Casas i Museus d’Olot