L’Olot. Cent anys d’un club de futbol
Sala Oberta
Del 30 d'octubre al 9 de gener

Inauguració: dissabte, a les 12 h.

Més informació al 972 27 11 66

L'Olot. Cent anys d'un club de futbol

Entrada gratuïta.

Ho organitzen: Museu de la Garrotxa i Arxiu Comarcal de la Garrotxa.

Aquest 2021 fa cent anys de la fundació de la Unió Esportiva Olot. Per celebrar l’efemèride, l’Arxiu Comarcal de la Garrotxa i el Museu de la Garrotxa organitzen l’exposició “L’Olot. Cent anys d’un club de futbol”, que es pot visitar del 30 d’octubre del 2021 al 9 de gener del 2022 a la Sala Oberta.

Olot Futbol Club, Unión Deportiva Olot i Unió Esportiva Olot són els noms oficials que ha tingut al llarg del temps l’Olot, el club de futbol que, amb aquesta denominació popular —prenent la part pel tot—, sintetitza els anys de persistència i el seu arrelament a la ciutat d’Olot.

Com la de qualsevol entitat o institució, la història d’aquest club centenari és un reflex dels canvis en la societat. Més enllà d’evolucionar en la pràctica del futbol, l’Olot ha estat un club que ha maldat per encaixar en el seu entorn en cadascun d’aquests cent anys. Les persones que ho han fet possible —directius, jugadors, entrenadors, preparadors físics, periodistes, i, sobretot, socis i aficionats— han aconseguit que l’Olot superés els alts i baixos de les temporades esportives i que sorgissin nous projectes capaços de remuntar les situacions més adverses així com adaptar-se als diversos escenaris polítics, econòmics i socials d’aquest segle. Això és el que celebra aquesta retrospectiva.

L’exposició s’articula en dos espais. En el primer es presenta un resum de la història del club a través de plafons explicatius, fotografies, documents textuals i objectes. En aquest àmbit es posa un èmfasi especial en els camps de futbol, els presidents, els entrenadors, els grans jugadors i l’entorn de l’Olot. En el segon espai es recrea un camp de futbol en el qual se situen diversos elements de celebració de la trajectòria del club, com per exemple les cinc copes dels títols aconseguits. En aquest segon àmbit també s’hi pot veure el documental Memòries de la Unió Esportiva Olot, realitzat per Zeba Produccions, i un audiovisual que recull imatges dels cinc campionats guanyats pel club.