Xavier Carbonell. Una vida lligada a l’art
Sala Oberta del Museu de la Garrotxa
Del 31 de gener al 6 d’abril de 2015

Horari Sala Oberta: feiners de 10 a 13 h i de 17 a 20 h.
Dissabtes, diumenges i festius d’11 a 14 h i de 17 a 20 h.
Dilluns tancat
Entrada gratuïta

Inauguració dissabte 31 de gener a les 12h

Xavier Carbonell. Una vida lligada a l'art

Exposició antològica sobre Xavier Carbonell, un dels artistes olotins més internacionals. Des de la seva primera exposició a Olot l’any 1971 fins avui, la seva obra ha recorregut tot el món.

En els seus primers anys de creació, Xavier Carbonell és encara un artista que s’inspira en les fonts de la pintura paisatgística olotina, però ben aviat la seva personalitat el porta cap a altres vies més experimentals que fan que les seves obres ja no es puguin emmarcar dins d’aquest corrent pictòric.

La mostra que us presentem fa un recorregut pels principals temes que, al llarg de la seva dilatada trajectòria artística, han desvetllat el seu interès: els paisatges, l’arquitectura urbana, la figura femenina i els bodegons.

Els paisatges, de línies verticals, d’equilibris i de simetria, que sap humanitzar amb el color i amb la incorporació de senzills elements com una bicicleta, la lluna o unes ombrel·les.

L’arquitectura urbana, els paisatges urbans inspirats en les diverses ciutats que coneix en els seus viatges a l’estranger, exerceixen en ell una especial atracció: Nova York, Venècia, Amsterdam, Roma, Bangkok, Singapur… Els ambients urbans de les grans ciutats esdevenen els seus escenaris més predilectes.

Les figures femenines, quasi sempre en posició frontal, estàtiques, expectants. Figures, rostres, vestits… formen escenes embolcallades per una atmosfera quasi bé intemporal.

Els bodegons, un fragment de vida en un espai silenciós, aturat en el temps. El pintor els dóna protagonisme, els situa en un primer pla i els converteix en el tema.

Figures, objectes i paisatges interessen a Xavier Carbonell en la mesura que li permeten recrear la sensualitat de les formes, dels colors i dels ambients que han envoltat la seva vida.

Fotografies: Pol Vila