Xevi Moliner. Del sèire a la isohipsa

Feiners de 10 a 13 h i de 17 a 20 h
Dissabtes, diumenges i festius d’11 a 14 h i de 17 a 20 h
Dilluns tancat

Inauguració: dissabte 31 d’agost, 12 h.

Xevi Moliner. Del sèire a la isohipsa

Entrada gratuïta.

Després de dos anys d’intens treball es reuneixen en una sola exposició els dos projectes fotogràfics que exploren el cos humà com a fil argumental.

El primer projecte, Sèire, ha estat un treball participatiu on els models han aportat a la fotografia el seu cos en relació amb un element per seure, el que ells escollien i portaven a l’estudi. L’objecte, singular per a cadascun d’ells, va determinar una relació gestual entre el model i l’element, sempre amb un rerefons comú per a tot el projecte.

El segon projecte, Isohipsa, és una topografia del cos humà, una recerca de la identitat individual i intransferible de cada persona a través d’evidenciar els seus relleus. La volumetria del cos es descobreix a través de les seves corbes de nivell, úniques per a cadascun de nosaltres, com les nostres empremtes dactilars amagades dels nostres dits.

Sobre Xavier Moliner i Milhau

CURRÍCULUM VITAE

Arquitecte (1998).
Doctor en Història de l’Art per la Universitat de Girona (2010)

Professor de l’Escola d’Art i Superior de Disseny d’Olot. Especialitat Dibuix Tècnic. (del 1997 a l’actualitat)
Professor de la UdG en el Grau d’Arquitectura. Àrea d’Expressió Gràfica Arquitectònica. (del 2004 a l’actualitat)
Des de l’any 2000 he combinat la tasca docent amb la professional en l’àmbit de l’arquitectura efímera i la fotografia arquitectònica professional.

Fundació d’Espai Androna sl l’any 2003, empresa especialitzada en arquitectura efímera. (www.androna.com)

Arquitectura efímera, Exposicions, Premis i Reconeixements

1er Premi de Fotografia. Ajuntament de Castell-Platja d’Aro i S’Agaró. 2001

1er Premi de Fotografia. Modalitat Blanc i Negre. 2002. Fira de Sant Lluc

1er Premi de Fotografia. Modalitat Blanc i Negre. 2002. Sant Joan les Fonts

Exposició Fotogràfica. Chicago Loop. Passatges 8. COAC. 2003

Seleccionat al concurs d’idees pel ‘Monument a la Legitimitat Republicana’. 2003

Seleccionat al II premi de pintura contemporània. Fundació Vila Casas. Palafrugell. 2003

Muntatge expositiu: ‘Cossos per la pau’. Institut de Cultura de la Ciutat d’Olot. Olot. 2003

Seleccionat a la XIV Mostra d’art contemporani català. Galeria d’Art Canals. 2004

Exposició fotogràfica. ‘0,6mm.’ COAC. 2013

Xerrada-ponència. “La fotografia, l’arquitectura i jo”. Diafragama Figueres. La Cate, 2013

Exposició fotogràfica. “Seta Vila Occitana”. XIen Congrès de l’Associacion Internacionala d’Estudis Occitans. Lleida. 2014

Exposició fotogràfica. “Ànimes en 0,6mm”. Llotja del Tint, Banyoles. 2014

Exposició fotogràfica. “Ànimes en 0,6mm”. Ruta de l’Art. Castelló d’Empúries, 2014

Exposició fotogràfica. “Composicions”. Ruta de l’Art. Castelló d’Empúries, 2015

Xerrada-ponència. “La importància de la llum en l’arquitectura efímera”. Museu dels Sants – Lluèrnia. 2015

Fotografia per la portada de l’agenda cultural “Olot Cultura” gener-juny 2017

Articles i publicacions

IX Congreso APEGA. Any:2008. Ponència “Los Fotomontajes de la Friedrichstrasse de Mies van der Rohe.

Jornadas Internacionales de Arquitectura y Urbanismo. Any:2008.  Ponència “El Ojo, la mano, la ventana y el espacio”.

Itineraris per Girona. Arquitectura i Matemàtiques. Any:2009. Article “Ojos que no ven”. Article “Dibuixant fotografies”.

III-IAU I+D+I. Any:2009. Ponència “Inventando una transversalidad”.

Olot. Una Mirada retrospectiva 1999-2009. Any:2010. Capítol de llibre “Sobre l’urbanisme i alguna cosa més”.

EGE 5. Any:2007. Article “Los orígenes del fotomontaje arquitectónico”. Pg.77.

EGE 6. Any:2009. Article “El ojo, la mano, la ventana y el espacio”. Pg.32.

Producció:
Museu de la Garrotxa