Publicacions

Al taller de Josep Clarà

Catàleg de l’exposició “Al taller de Josep Clarà. Guixos d’un escultor irrepetible”, una coproducció del Museu Europeu d’Art Modern i el Museu de la Garrotxa.

Josep Clarà va ser la individualitat davant el poder, la creativitat davant la reacció. Ja de ben jove, es va veure obligat a fugir a França per no ser obligat a participar en la guerra de Cuba. En el país veí hi va viure més de trenta anys, tot i que sempre es va sentir per sobre de tot català. I quan, finalment, va ser festejat pel poder, mai va ser del tot acceptat. (JM Infiesta, fragment del pròleg)