Exposició
L’any 2014 s’han celebrat els 125 anys dels Gegants d’Olot, obra de Miquel Blay i Celestí Devesa.
Amb motiu d’aquesta efemèride han tingut lloc diferents actes, un d’ells aquesta exposició.
Els Gegants d’Olot van ballar per primera vegada per celebrar la festivitat del Corpus de l’any 1889 i ho feren en substitució dels avui coneguts com Gegants vells d’Olot i que s’atribueixen a Ramon Amadeu, el conegut escultor barceloní que es refugià a la capital garrotxina durantla Guerradel Francès i del qual es conserven importants testimonis de la seva producció escultòrica. Aquests gegants, que daten del voltant de 1816, s’exposen actualment al costat dels originals dels Gegants nous a les sales d’exposició permanent del Museu dels Sants.
El Gegant d’Olot és una obra de Miquel Blay, escultor nascut a Olot l’any 1866, que va iniciar la seva carrera professional amb la producció d’imatgeria religiosa, i que ben aviat es convertí en un prolífic artista de referència en l’estètica modernista.
Són obra de Miquel Blay “Els primers freds”, “Eclosió” o “La cançó popular”, a la façana del Palau dela Música Catalana, entre moltes altres.
La Gegantessad’Olot és una obra de Celestí Devesa, escultor nascut a Olot l’any 1868, que malgrat la seva qualitat en l’art de l’escultura, degut a diferents problemes de salut la seva fama es reduí a l’àmbit local i comarcal i sobretot per escultures relacionades amb la temàtica religiosa.
Els Gegants d’Olot són considerats dues obres escultòriques que formen part de l’imaginari popular i festiu de Catalunya, i s’han convertit en un element identitari de tots els ciutadans d’Olot.
Fotos: Martí Albesa








